dimarts, 17 d’octubre del 2017

Animacions lectores

Bon dia a tot el món, hui hem començat les animacions lectores ja que ens apropem al fi de curs per tal de començar les pràctiques.
A continuació, valorarem als dos grups que hui han fet la seua exposició. Tindrem en compte els següents aspectes:
- Coses que hem après de l'autor
- Tècniques d'animació lectora
- Nivel de l'estàndard oral
- Valoració personal.

  • PRIMER GRUP
Ens parlen d' Enric Valor: informació que trobem al tríptic. Enric Valor és un autor que va nàixer en Castalla, poble situat al costat del meu poble, Onil. Una de les coses que m'ha impressionat és que va ser un dels grans propulsors de la normativització del català al País Valencià. A més, va difondre la gramàtica de Pompeu Fabra. Alguna de les seues obres més importants va ser: Millorem el llenguatge.
Va guanyar diversos premis entre els quals destaquem: Premi de les Lletres Valencianes de la Generalitat Valenciana (1985) i Premi d'Honor de les Lletres Catalanes (1987).
A 1983, va publicar La flexió verbal però una de les seues obres més conegudes va ser Rondalles Valencianes. Algunes de les seues rondalles més importants i que han exposat els nostres companys són: El llenyater de Fortaleny, L'albarder de Cocentaina, Castalla...
Una altra obra important publicada a l'any 1960 que va ser L'ambició d'Aleix i el Cicle de Cassana.
Els nostres companys, per representar la primera rondalla referida a l'autor i al seu poble, ens posen un vídeo on amb una gravació, ens representen l'escena. El vídeo ens mostra per imatges visuals, la rondalla. Tot i això, cal dir que la gravació no es sentia de manera adequada i es parlava molt ràpid. A més, al parlar de manera ràpida, no s'entenia bé la temàtica de la rondalla.
A continuació, per representar-nos la segona rondalla han utilitzat un bon recurs, les ombres. Mentre sonava la gravació de la veu dels companys, els personatges es van movent per l'escenari de les ombres. Ha sigut una bona tècnica, però jo crec que no ha hagut molt moviment de les titelles i s'ha fet un poquet llarga.
La rondalla que més m'ha agradat era la de Cocentaina, on el grup ha fet una molt bona representació amb distintes disfresses. Ha sigut una bona representació ja que l'escenari de l'escena estava molt complet i els companys tot i que els nervis estaven presents, ho han fet molt bé.

Respecte al nivell de l'estàndard oral, a nivell general he de dir que ha sigut adequat. És veritat que s'han escapat alguns "tenir que" i alguns castellanismes propis de pobles que envolten el País Valencià. Tanmateix, em pogut veure una diferència entre alguns companys que sí parlaven valencià i altres que no, sent més favorable la posició dels primers que dels segons.
Hem pogut trobar elements propis de les rondalles valencianes com els elements fantàstics o de vinculació amb el territori de l'autor.

Personalment m'ha agradat molt aquesta animació lectora. Crec que es tracta d'un treball molt difícil per part de tot el grup i els nervis sempre van a estar presents en totes les animacions lectores perquè es tracta d'un gran treball per part de tot el grup. A més, han utilitzat diversos recursos, i crec que això ha fet que l'animació siga molt més interactiva i didàctica.


  • GRUP 2.
El següent grup, ha realitzat una representació sobre La Caputxeta Vermella parlant de l'autor Charles Perrault. No sabia que l'autor d'aquesta obra era ell i a més, que també era l'autor d'algunes obres tant importants com: Cigronet (1697), La ventafocs (1697) dels quals s'han fet varies reedicions i poemes com El segle de Lluis el Gran (1687).
Una de les coses que més m'ha impactat ha sigut que el final que sempre hem conegut d'aquesta obra, és diferent. El llop es menja a Caputxeta i el caçador no apareix per salvar-les.
Feia llibres de fantasia i s'inclou una moralitat relacionada amb la narració.
Per altra part, tampoc era conscient que l'escriptor pertanya a l'alta burgesia i va poder estudiar en les millors escoles.

La tècnica que han fet els companys m'ha agradat moltíssim perquè dues de les persones del grup han fet com si foren part del públic i dues xiquetes xicotetes que volen que el seu iaio els conte una història. A més, han utilitzat també les ombres tal i com el primer grup.
La manera d'utilitzar les ombres m'ha agradat molt perquè han jugat molt amb onomatopeies de la música i han fet molt entretenida l'animació.
Per altra part, l'activitat final ha sigut molt acertada ja que hem pogut participar tota la classe en la pròpia interacció.

Com hem pogut veure, el nivell d'estàndard oral ha sigut molt correcte. Han tingut molta cura en no dir cap castellanisme tot i que a voltes els nervis han fet que en digueren. A nivell general sí ha sigut adequat.

Finalment, he de dir que generalment ha sigut una gran exposició on tant la música com els recursos visuals l'han fet molt interactiva i molt divertida. Els companys estaven completament representant molt bé el paper i han fet que la classe també participara molt i això ha sigut molt bo per fer que tots estiguérem atents. La distribució del mobiliari ha estat molt acertada.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada